« Úvod | Nové stránky »

První román

 JEDNA STAČÍ!: Jeden svědek 


"Už je to nějaký ten pátek, co chodíme do školy. Historie je stále stejná. Vidím kolem sebe jen spokojené tváře. Všichni si mezi sebou povídají. Všichni se smějí a učí se spolu. Jen já jsem zas mimo dění. Nepatřím sem? Připadám si pro spolužáky jako odporný bodavý hmyz, který se musí za každou cenu a co nejrychleji zlikvidovat."


Silný, autobiografický, romantický a osm let starý příběh o šikaně na základní škole, psaný v humorném style pro pobavení, se stal věčným již před jedním rokem!


   Román JEDNA STAČÍ!: Jeden svědek vznikl v mých pětácti letech a dlouhých sedm let trvalo, než jsem ho vydal. Nakonec se mé snažení vyplatilo a kniha vyšla 19.8.2011 jako má sedmá publikace.
   Jak samotný román vznikal a co všechno to obnášelo, si můžete přečíst na stránkách o mém románu (zde), kde také zveřejňuji ukázky z knihy, abych nalákal více čtenářů, recenze a možnosti objednání mého románu. Jiné názory na můj příběh si můžete přečíst v komentářích pod tímto článkem, které mi sem vložili ti, kteří mou knihu již četli.
   V současné době knihu vlastní přesně 183 čtenářů a já jim všem děkuji především za to, že mě tím podpořili pro vydání druhého dílu, který se ještě píše.



jedna_staci_jeden_svedek_tomas_lorincz

Jak knihu získat?

Je to jednoduché - kliknětě ZDE - pod odkazem se skrývá eShop, který jsem vytvořil pro možnost objednání si knihy přímo ode mě jako autora, abyste ji mohli mít i s věnováním a podpisem.
Jiné možnosti získání knihy jsou k dispozici zde! Jde především o objednání knihy na eShopu nakladatele, na eShopu distribuce ABZ.cz, ale také konečně i možnost osobní koupě v kamenném knihkupectví ve městě Slavičín v okresu Zlína.


Jak si kniha vede u čtenářů?


   V komentářích níže si můžete přečíst veškeré recenze, názory a dokonce i osobní výlevy emocí, z nichž z celkového počtu 56 kometářů je:


POZITIVNÍCH                    46


NEGATIVNÍCH                   7


NEUTRÁLNÍCH                  3


A v neposlední řadě bych chtěl požádat všechny, kteří mi fandí, podporují a přejí mi co nejvíce čtenářů a prodaných knih, kdyby mi dali like (líbí se mi to) na mou stránku na FaceBooku o mém románu Jedna stačí!: Jeden svědek. Děkuji Vám moc.

Propagujte i svojí stránku
19.08.2011 14:27:19 | Autor: Tomáš Lörincz | stálý odkaz

Komentáře

56 komentářů:
  • 13.04. 22:01, Janina Součková

    Překvapuje mě, že jsem 151 stránek přečetla za dva dny (což se u mě často nestává), je to hlavně proto, že mě to opravdu bavilo a stále jsem chtěla vědět co bude dál, jak to dopadne, tak jsem se od toho nemohla odtrhnout... četlo se mi to fakt dobře, jednoduchý věty, dobře použitá slova, kterým jsem rozuměla. Mám radši ich formu, ale tvojí er formě nemůžu nic vyčíst... hodně přímých řečí a myšlenek hlavního hrdiny mě vtáhly do děje stejně tak, jako kdyby to bylo psáno ich formou. Taky teď nevím jestli je to tvůj opravdový příběh, ale pokaždé když tam hlavní hrdina něco udělal nebo si něco myslel, tak jsem myslela na to, jak To něco děláš ty, fakt sem si tě do toho hlavního hrdiny stále promítala a to mi pomohlo k lepší představě postav. Co se týče obsahu knihy, tak zápletka se mi taky líbila, přišlo mi to jako z těch dívčích románů, akorát byl hlavní hrdinou kluk.. proto si myslím že kniha by byla vhodnější pro mladší čtenáře tak okolo těch 13-15 let. Párkrát jsem se až zhrozila, čeho jsou postavy v knize schopné (např. skok Martiny z okna, nebo hůř, skok Tomáše z mostu, puberta asi udělá hodně..) a opravdu hodně momentů napětí.... a už se těším až začnu číst druhý díl...

  • 13.01. 12:22, Marta

    Tome, dneska jsem dočetla tvoji knihu Jedna stačí!. Zajímá mě, jestli je v té knize vše po pravdě tak, jak jsi to zažil. I ten konec? Ježíši já bych ji poslala do háje..... ale je to příběh dětí, tak to beru s rezervou. Je to kniha pro věkovou hranici 12 - 15 let, ale já to přečetla za dva dny. Jen jsem si během knihy říkala, že ti musím napsat, jestli to tak opravdu bylo, s tím kómatem a s tou řekou atd. Pokud ano, tak se ti divím, že jsi celou dobu tu holku tak miloval... zase na druhou stranu měl jsi 14, tak se to dá jakž takž pochopit. Z pohledu mě jako čtenáře, je v mých očích ta holka mrcha, jakou svět neviděl. Ještě ji potkáváš? Jdu číst druhou knihu. Pěkný den Marta.

  • 01.09. 15:51, Werča Mlinařičová

    První půlku jsem četla po večerech a druhou polovinu knihy jsem si nechala na cestu do Liberce. Byla jsem zklamaná, že kniha byla tak tenká, jelikož jsem si ji plánovala na cestu tam a zpět a já ji dočetla po první půlhodině cesty. U příběhu jsem čekala uzavřený konec, který nenastal. Hodně mě překvapilo, že si autor vybral otevřený konec, což mě utvrdilo v tom, že jistě bude druhý díl, který si nenechám ujít, protože vždy příběh začíná tím, že se dají dohromady, zatímco v této knize se teprve dohromady dali. Co se týče literárního jazyka, kniha se mi četla velmi dobře a svižně, a co se týče střídání ich a er formy, kterou Troška kritizuje a považuje za zmatečné, já bych řekla, že to zmatečné není, protože obě formy jsou rozlišené stylem písma a já aspoň věděla, co si hlavní postava myslí a mohla jsem se do něj více vžít. S Troškou jsme souhlasila v tom, že by se mohlo v knize odehrávat více věcí a něco, z čeho bych byla paf, ač neříkám, že kniha postrádá děj. Na druhou stranu si myslím, že kniha je napsaná dle skutečné události, tedy toho, co autor prožil, a proto by neměl měnit nebo si dokonce vymýšlet do krve rvoucí styl šikany. Vždyť to nebyla psychologická kniha o tom, jak šikana probíhá, ale jak ji prožíval autor a jak se s ní vypořádal, což je správné. Na konec musím ještě říct, že je vidět, že knihu psal velmi mladý člověk, protože jazyk není tolik rozvětvený a příběh pak působí, jako by ho ani samotné postavy neprožívaly. Proto když vím, že druhý díl je psaný o 10 let později, očekávám tedy dílo už skutečného spisovatele. Ale na to, kolik mu bylo, ho obdivuji.

  • 16.02. 13:03, Markéta Smrčková

    Markéta Smrčková mi napsala již sedmou recenzi, která je k přečtení zde: http://jednastaci.blogspot.cz/p/7-recenze.html, neboť je o něco delší, než všechny ostatní, které jsou tady v komentářích zveřejněné. Děkuji jí za POZITIVNÍ kritiku mé knihy.

  • 16.01. 17:29, Vašek

    Tome, tvá kniha se mi líbila především proto, že jsem se mohl vrátit zpět do školních let a prožívat všechny ty problémy znovu a nanovo. Rád jsem si tu prostou základku připomněl - tím myslím takové ty věci, které se stávají pouze a jen na základní škole, tedy složitosti kolem první pusy a tak různě. Jinak příběh je velmi pěkný, napínavý. Rozhodně jsem se nenudil.

  • 08.01. 11:29, Michal Auersvald

    Michal byl tak úžasný, že mi nenapsal pouze názor, ale recenzi na knihu, jak se patří. Proto není k přečtení zde, ale na stránkách románu v rubrice "Recenze" zde: http://jednastaci.blogspot.cz/p/6-recenze.html - Potěšilo mne, že ač to psal člověk z vesnice, kde se to odehrává, že jako k příběhu a ke knize se vyjádřil spíše pozitivně. Samozřejmě nějaké části se nelíbily, což je naprosto v pořádku. Děkuji mu moc.

  • 12.11. 23:17, babička Lídy

    Díky Tobě - díky Tvé knize, jsem nemohla týden usnout. Možná ještě dýl. Kniha se mi četla moc dobře, děj je zajívamý, chytlavý - dokonce až tak moc, že ač jsem měl v plánu přečíst si před spaním jen první kapitolu, nedalo mi to a chtěla jsem se dozvědět, co bylo dál a pak v další kapitole, až jsem najednou zjistila, že už se rozednívá a já vůbec nespala. V tom ale ten důvod nebyl - nemohla jsem spát, nemohla jsem usnout, vlastně jsem nemohla ani zavřít oči, jelikož jakmile jsem je zavřela, celý děj se mi opět a znovu odehrával před očima, jako by to bylo včera. Toužila jsem Tě mít u sebe a obejmout Tě, utišit Tě a popovídat si s Tebou o všem, co se přihodilo. Nepochopila jsem třeba Tvé rodiče, že to nechali jen tak plynout, nic proti tomu neudělali a možná o tom ani nevěděli, ale to už je věc rodiny, do které nevidím. Já osobně jsem z toho měla smíšen pocity - chvíli radost, jindy pláč, pak přišel smích, který vystřídal vztek! A to, že jsem nemohla usnout neber jako kritiku, ale něco, co by se čtenářem měla udělat každá kniha! To vypovídá jen o tom, že Tvá kniha se opravdu povedla a já ji všem jedině doporučuji! - Není to ani moc dlouho, co jsi mě požádal, zda bych Ti nepomohla natočit reklamu na Tvou knihu. Víš proč jsem neodmítla? Taková nabídka, od takového člověka, který napsal takovou knihu se totiž odmítnout nedá! Já jsem byla nadšená, že mohu mít příležitost zapojit se do celého dění. Jen jsem se spíš bála toho, abys své procity neprožíval znovu a nevracely se Ti - nerada bych Tě viděla smutného. Však jak jsem se po natáčení přesvědčila, mýlila jsem se - Ty sis natáčení naopak užíval a je vidět, že Tě to samotného jedině posilnilo. Ani nevíš, jak se těším na další díl. Libuše

  • 12.11. 23:05, David Novotný

    Ahoj Tome, dnes sem dočetl tvojí knihu. Ponořil jsem se do ní a měl jsem jí zmáklou za den a půl. Je opravdu moc chytlavá a líbí se mi moc. Jsi dobrej. Vůbec není poznat, jestli jí psal profík nebo kluk, co psal první knihu. Máš můj obdiv a těšim se na ten film, pokud to někdo zfilmuje. Zatím jsem viděl jen trailery na knihu. Je super, že jsi zvládl dát dohromady lidi a natočit to. Určitě to stálo hodně usilí a času. Koukám na trailer a najednou slyšim hudbu, kterou znám a musel jsem si to jednou vrátit, než jsem zjistil, že to je Realita :D Jsem si uvědomil, že jsem ti vlastně posílal podklad bez zpěvu. Jako instrumentálně to zní hezky :D Z knížky sem byl opravdu mile překvapen, fandím ti, ať se ti to proflákne :)

  • 12.11. 22:55, Hanka a Karel

    Tvá kniha se čte opravdu dobře, ale máš tam jednu velikou chybu. Kdypak skončila 2. světová válka?? Podle mě 8. května 1945, v knize ale máš 2. září, takže bys to měl opravit. A druhá věc, která mě překvapila a zarazila, byla: Opravdu Martina skočila z půdního okna? Opravdu jsi byl v kommatu? A skutečně jsi skočil do řeky? Jinak celkový dojem po přečtení tvé knihy je velmi dobrý - pěkně napsané, čtivé a chytlavé. Přečteno ani ne za den. Samozřejmě pokud připravuješ další knihu, počítej s námi! Rozhodně ji chceme! - Odpověď autora knihy: 8.5.45 kapitulovalo Německo, oficiálně ale válka skončila až kapitulací Japonska 2.9.45. Alespoň takto je to psané na Wikipedii, ač je jasné, že pro Evropany důležitější datum 8.5. ... Na další dotazy jsem odpověděl ústně a ostatní si to musí zjistit z knihy... :)

  • 07.11. 10:28, Michal P.

    Tome, děkuji Ti za knihu! Chtěl jsem ji proto, že jsem jel na dovolenou a nechtěl jsem se nudit. Svůj účel splnila nad očekávání - shltal jsem ji jedním dechem. Bylo to opravdu zajímavé čtení, i když mě překvapilo, že se děj netýkal homosexuální orientace, ale i tak to bylo dobrý, i když smutný. Asi protože jsme měl podobné problémy v mládí, ledcos se tam připomělo nebo prolnulo. Měj pěknej den!

  • 07.11. 10:21, Josef H.

    Knížka byla moc fajn, sice některé části byly rozvleklejší, ale celkově to mělo spád. Ale ještě jedna maličkost, která mě asi ve 3. kapitola začala celkem vytáčet, bylo jedno slovo - bohužel si teď nevzpomenu a nevybavím, jaké to bylo a při prolétnutí stránek knihy jsem na něj nenarazil, ale stále se opakovalo a pořádně mě iritovalo... :D Jinak celkový dojem knihy velice kladný a jsem za ni rád.

  • 07.11. 08:44, Martin

    Musím říct, že se mi kniha velice líbila. Četl jsem také něco o tom, že bys měl nechat udělat i e-knihu... Já musím říct, že v elektronické podobě bych ji nečetl. Mám rád zkrátka klasickou papírovou knihu a otáčet si stránkami. Ale já bych knihu ani nenapsal, nebylo by to čím zaplnit a také moc neposedím :) Raději to přenechám tobě. Proto jakmile bude druhá kniha na světě, dej mi ihned vědět, chci ji mít mezi prvními! :)

  • 07.11. 08:40, Jiří Lojín

    Jiří je redaktorem internetového portálu www.VašeLiteratura.cz, která se (jak už z názvu vyplývá) zajímá o literaturu a na žádost vypracovává i recenze. Jiří byl tak hodný, že si knihu přečetl a pak mi svou recenzi poslal mailem, jelikož si myslel, že bych ji nechtěl zveřejnit, když ji napsal v NEGATIVNÍCH slovech. Mě ale nevadí, zda je názor pozitivní nebo negativní... spíše jsem za jeho recenzi velice rád a potěšilo mne, že mě v ní i v jedné části chválil. K přečtení jeho recenze přejděte zde: http://jednastaci.blogspot.cz/p/lovestory-ze-zsnapred-jsou-si-oba.html

  • 07.11. 08:34, Petra Skoupá

    Petra je, jak se sama v recenzi označila, literární maniak a mou knihu si užila a vžila se do ní naplno, jako by děj sama prožívala. Její celou POZITIVNÍ recenzi, která mě nadchla a opravdu moc potěšila, je k nahlédnutí zde: http://jednastaci.blogspot.cz/p/4-recenze.html

  • 03.10. 09:50, JUDr. Jánošíková

    Milý kolego, napsal jste vynikající knihu. Byla jsem příjemně překvapená a jsem tedy strašně ráda za to, že mohu Vaší knihu vlastnit. Četla se mi velice dobře a zvládla jsem ji za pouhé dva večery. Bylo poznat, že je to z Vaší vlastní zkušenosti, že? Překvapilo mne, o jakém tématu se v knize zmiňujete a díky tomu také oslovujete velké množství lidí. O tomto tématu se moc nemluví, jelikož o nich děti mluvit nechtějí - je to stejné jako s domácím násilím, a já Vám gratuluji za tu odvahu, kterou jste v knize předvedl. Líbilo se mi, jak to bylo popsané, a překvapovalo mě, co se ve Vašem životě všechno stalo. Je pravda, že je dost lidí osamělých, ale nejlepší je být nad věcí, než se pokoušet zapojit se do nějakých vyčleněných seskupení. Udělal jste dobře, že jste byl sám sebou a možná na střední jste to měl stejné, ale na vysoké věřím, že konečně žijete, neboť tady se každý stará jen sám o sebe - zde vidím to poučení: Nepomáhejte a zbytečně nevydávejte energii pro někoho, kdo by Vám nepomohl. Nejdřív je důležité, abyste byl spokojený Vy sám a až poté můžete pomáhat ostatním. Jsem ráda, že jste napsal tak skvělou knihu. Nejvíce se mi samozřejmě líbil úplný konec, jelikož končí šťastně a já mám ráda šťastné konce. Jen tak dál. Piště! Ráda si pak Vaší druhou knihu pořídím.

  • 03.10. 09:29, Vláďa S.

    Vláďa byl tak hodný a napsal mi dlouhou a kvalitní recenzi mého díla. Dávám jsem tedy odkaz na jeho POZITIVNÍ recenzi: http://jednastaci.blogspot.cz/p/3-recenze.html

  • 21.09. 08:01, Iren

    Tou knihu jsem si koupila moc ráda a po přečtení jsem toho vůbec nelitovala. Dlouho jsem nečetla tak pěknou knihu. Četla se mi velmi dobře a rychle. Dokonce jsem se u ní několikrát od srdce zasmála. Ale i ty tragické pasáže mě nenechaly chladnou - pokládala jsem si otázku, zda jsi to opravdu zažil... To bylo strašné. Ale jinak konec knihy mě opravdu překvapil a moc se mi líbilo, jak jsi to všechno vyřešil a popsal - taková malá pohádka v celém příběhu. Ten konec se mi líbil ze všeho nejvíc. Jen bych ti ještě chtěla říct, že ta tvá kamarádka Eva na tebe asi hodně žárlila. Podle mého tě chtěla sama pro sebe a byla jediná, které nezáleželo na tom, co máš na sobě nebo jak vypadáš, ale jaký jsi uvnitř. Ale nečekala jsem, že by spolu snad začali chodit. Už od začátku příběhu jsi zakoukaný jen a jen do jedné dívky.

  • 01.09. 22:34, Iva Kepáková - KNIHY, DÁRKY - Help

    Dobrý den, Tome, přes fofry v práci je těžké najít si chvíli času, ale stíhám v noci číst a knihu jsem přečetla velmi rychle. Kniha se mi četla dobře a líbila se mi, i když je pro jinou věkovou kategorii, než jsem já. Bohužel jsem tam našla pár chyb, ale to není na škodu - bohužel se to najde v každé knize a ke knihám to prostě patří. Akorát se mi taky nelíbí, že tam vlastně navádíte děti k tomu, aby šikanu nehlásily - soudím z věty: "Nikdy bych to neřekl." Dívám se na to jako matka a chtěla bych, aby se děti nebály o tom mluvit, pokud by měly tento problém. Ne každý si umí v takové situaci sám poradit. S tím nabádáním to ale nemyslím doslova, spíše mi to tak vyznělo. Je jasné, že Vám to jako šikana nepřipadalo, protože Vám přišlo normální, že se k Vám tak chovali. Hledal jste chybu v sobě. Ti, kterých se to netýká, to vždycky vidí dřív, než ten, který to prožívá. Ale je vidět, že jste silná osobnost a nepoznamenalo Vás to. A paní Dagmar to napsala hezky, vše právě záleží na úhlu pohledu - dokáže i pomoci. Já jsem naštěstí tyto problémy u dětí řešit nemusela. Ale příběh je to hezký, chytlavý a dobře čtivý. Osobně si myslím, že se kniha bude dobře prodávat. POZNÁMKA: Iva Kepáková je majitelka knihkupectví KNIHY, DÁRKY - Help - jediné kamenné knihkupectví v ČR, kde se dá volně koupit má kniha. Proto zajděte do Slavičína na Horní náměstí, okr. Zlín.

  • 30.08. 19:07, Zuzana H.

    Já se svým názorem přikláním k mé sestře Michale H.. To, že dílo je podle nás průměrné, je fakt a další knihu si nekoupíme (ani se slevou). Všichni, co mu fandíte, se ale máte na co těšit, protože Tomáš má v počítači připraveno dalších 9 knih!

  • 24.08. 01:00, Péťa C.

    Já teda tvou knihu přečetla během jedné noci! :) Jinak to ani nešlo :D Nemohla bych usnout, kdybych nevěděla, jak to dopadlo. Podle mě tvá kniha obsahuje hodně napínavý děj, který nedovolí oči odepnout od stránek knih a zápetky jsou také super! Mě se kniha moc líbila. Přečetla jsem si taky ten komentář pode mnou od Michaly: Jak by to chtěla celé bez popisování pochopit? Mě to přišlo všechno hezky vyvážené. Koukám, že se kniha lidem spíš líbí. Ani se nedivím a přeji ti to, ale nedalo mi to nepřečíst si negativní názor Zdeňka Trošky. Mě to přijde, jakoby čekal nějakou super detektivku - 4 vraždy a do toho výbuch atomové bomby nebo přílet ufonů :D Nebo proč si myslí, že je to bez děje a o ničem? Jak jsem řekla, na mě to působilo hodně napínavě od začátku až dokonce! :) A je to vidět i na tom, že když čtu něco zajímavého, představuji si i prostředí a celý děj, kde a jak to probíhalo - a já jsem si tvou knihu představovala do největších detailů. A že Míša nechce druhý díl?? Já se nemohu dočkat! Kdy se mohu těšit na pokračování? :)

  • 24.08. 00:47, Michala H.

    Tak nevím, ale mě ta tvá kniha zrovna moc neoslovila. Kdybych ji měla oznámkovat jako ve škole, dostala by zlatý střed za 3. Není to vrcholné dílo, není to ale ani jasný propadák, ale je na ní něco špatně. Sama nevím co. Nejvíce mě tam ale vadily ty popisné části - podle mě je toho tam opravdu hodně. No prostě to není klasická knížka, které znám - je taková jiná. Je mi líto, ale tvá kniha mě opravdu nenadchla a dala bych jí spíš negativní hodnocení. Koukala jsem, že chceš psát druhý díl... To jako fakt chceš ještě něco psát?

  • 22.08. 20:52, Liduše

    Kniha se mi dostala do ruky krátce po vydání. Začala jsem jí číst a děj mě okamžitě vtáhl. Jediné, co mě zklamalo, byl počet stránek. Kniha mi stačila jen na dva večery! Do dalšího dílu bych možná přidala nějaké fotografie z části života, které se kniha týká, dodalo by to tomu možná takový sentimentálnější (lepší slovo jsem nenašla :-D) nádech, ale to už je jen maličkost. :-) Každopádně se na další vydání velmi těším a doufám, že se mi do rukou dostane co nejdříve. (A nejen já. Mamče a babče se kniha také velmi líbila.) Musím přiznat, že pro mě nebylo jednoduché tuto kritiku, nebo chcete-li recenzi sepsat. Celkově mám z knihy smíšené pocity. Pro mě osobně je velmi fascinující, co všechno jsi prožil a zvládl. Znám Tě už docela dlouho a navzdory šikaně a problémům, které Ti osud přichystal, se z Tebe stal úžasný člověk. Smekám před Tebou a doufám, že se v budoucnu budu moct těšit i na další knihy a osobní setkání. :)

  • 21.08. 14:37, Tomáš M.

    Ahoj Tome, někdy před vánoci loňského roku jsem u Tebe na kolejích knihu kupoval pro kamaráda. Poslední se žlutou obálkou ;-) No a vidíš - přešlo pár měsíců a já si ji přečetl sám. Zajímavé čtení to určitě bylo - zpestřilo mi včerejší až příliš horké odpoledne - tak jsem si řekl, že ten palec nahoru na stránkách FB si právem zaslouží(š). A rovnou se ptám, zda chystáš druhý díl? :-) Také jsem si přečetl tu "recenzi" Zdeňka Trošky. První, co mě napadlo, bylo zda to Zdeněk Troška vůbec četl a dočetl. Už to bych u něj bral jako úspěch a moc bych nepřemýšlel nad tím, co se mu nelíbí. Konstruktivní kritika je sice fajn, na druhou stranu on chodil na základní školu přece jen v dobách, kdy tamní mezilidské vztahy, chození/nechození vypadalo jinak, než dnes. To se ostatně týká i šikany, která se neustále vyvíjí. Dnešní Tomáš by měl pravděpodobně od "party" zařízený posměšný kanál na YouTube a rozvěšené fotky po facebooku nebo něco takového :-) Ulicí bych se ale moc neoháněl! Nikdy jsem nepochopil, proč má ten slint takovou sledovanost :-P :-D Proto říkám: "Rozhodně piš dál a nenech se od toho odradit!"

  • 20.08. 13:44, Dagmar

    Pane Lörinczi, jakmile jsem zjistila, že Vaše kniha pojednává o šikaně, zbystřila jsem. Když jsem se pak od Vás dozvěděla, že je to příběh podle skutečné události a že vy jste ten, kterého na základní škole šikanovali, zaujalo mne to ještě více. Víte proč? Protože když jste za mnou přišel na benzínu OMW, jevil jste se mi jako klidný, vyrovnaný mladý muž s určitou jiskrou do života. A jakmile jste otevřel ústa ke komunikaci, při níž jste byl velice příjemný a usměvavý, řekla jsem si, že to snad není možné, aby někdo, kdo byl tak neoblíbený a šikanovaný, měl tolika elánu do života a byl tak oprimisticky naladěn. Mám dceru, které je 12 let a bohužel zažívala úplně to samé, co Vy. Myslela jsem, že bude v knize nějaký návod, jak se změnit, jak vidět svět jinýma očima - proto jsem si od Vás knihu ihned a bez váhání koupila. Nejdříve jsem si ji přečetla sama, abych věděla, zda je pro tak mladou dívku vhodná, ale nakonec jsem se rozhodla, že jí knihu věnuji k narozeninám, poněvadž jsem věřila, že nic lepšího by čekat ani nemohla. Víte, jak má dcera reagovala? Byla nadšená! A poté, co knihu otevřela a přečetla si ji, byla celá rozzářená. Řekla mi, že Vaše kniha jí změnila život, jelikož až po přečtení pochopila, proč jsou k ní ostatní spolužáci takoví a začala s nimi jednat tak, jak s nimi jednáte v knize Vy. A víte, jak si teď vede? Nikdo ji nešikanuje, přátelí se s celou třídou a je mezi všemi celkem hodně oblíbená a za to Vám neděkuje jen má dcera, ale i já. Ani nevíte, jak jsem se trápila tím, co ve škole prožívala a přitom jen díky Vaší knize mám o starost míň a má dcera mnohem větší chuť žít. Děkuji Vám a samozřejmě s druhým dílem se mnou počítejte.

  • 25.07. 00:54, Zdeněk Troška

    Jelikož vyjádřeníí Zdeňka k mému románu je mnohem rozsálhlejší než všechny ostatní názory, rozhodl jsem ji vložit již pod první recenzi mé knihy a tedy jako druhou recenzi od známého a uznávaného scénáristy a režiséra Zdeňka Trošky. K přečtení zde: http://jednastaci.blogspot.cz/p/recenze.html

  • 25.07. 00:35, Karel

    Knihu jsem od Tebe, jak si přesně pamatuji, dostal jako výhru v soutěži na Tvých stránkách, neboť jsme si spolu ze začátku psali přes iboys a já si o Tobě zjišťoval vše možné všude možně, a tak jsem byl i zvědavý na knihu. Odpověď jsem našel. Myslím, že otázka byla - kolik publikací si vydal - odpověď byla sedm. Takže jsem knihu pak dostal i s krásným věnováním a ještě v první grafice. Teď k obsahu knihy. Mohu říct, že jsem ji začal číst někdy onen večer, jak jsi natáčel film v Plzni a vlastně jsem ji dočetl jedním vrzem, když jsi někdy k ránu vymrzlý dorazil na pokoj. Četl jsem opravdu rychle, protože mě velice zajímalo, jak to vše dopadne s hlavním hrdinou a co vše si musí ještě vytrpět pro svou lásku. Ze začátku jsem četl zpívané části, ale pak jsem byl nedočkavý co a jak dál, tak jsem to někdy přeskočil. Také na začátku to šlo číst ztuha, ale později to bylo lepší. Asi jsi se víc rozepsal. Sem tam vložená vtipná část románu ulehčila, což prospělo celkovému dojmu. Knihu jsem po pár měsících přečetl podruhé, a také skoro na jeden zátah. Názor na ní nebyl horší, ba trochu lepší :) Na samotném konci by mě zajímalo, co bude dál…třeba se to dozvím z dalšího dílu, třeba ne. Když jsem se pak procházel po vesnici, ve kterém se děj odehrával, tak na některých místech mi zůstala v hlavě trochu jiná představa, ale v tom je to kouzlo knihy, že každý si vytvoří svůj vlastní svět, ve kterém se děj odehrává, a proto také bývají čtenáři občas z filmu zklamaní, protože lidská představivost je daleko kreativnější než film. Děj první kapitoly druhého dílu jsem měl tu čest číst, a mohu říct, že se docela těším na vydání. Tentokrát nebudu soutěžit, ale knihu si koupím :) !

  • 22.07. 16:58, Filip

    Teda, Tome, nebudeš mi to věřit, ale Tvou knihu jsem dočetl během dne a půl. Jinak k té knize, když to řeknu upřímně, první část mě štvala arogancí hlavní postavy a hlavně mi to přišlo, že si ještě nebyl vypsaný, takže jsem byl lehce zklamaný, a zvažoval jsem, že to přeruším a pak se k tomu někdy vrátím (zase na Tvou obrana, takovémuto žánru zas tolik neholduji :)). Co jsem tak přelétával očima, byly zpívané časti, ty mě taky moc nebavily… Na druhou stranu, po tom co jsem se prokousal první třetinou knihy, jsem ji neskutečně přišel na chuť, hlavní postava se mi zalíbila a i já se s ní dokázal ztotožnit :) Nevím, kdy konkrétně nastal ten zlom, ale sám můj spolubydlící ví, že jsem u ní prakticky ležel celý den a odkládal ji až v jednu ráno :) . A taky když jsem to dočetl, se mi dost zalíbil ten název knihy JEDNA STAČÍ!, protože do toho jakoby pasuje - celou dobu jsem si říkal, co asi znamená a pak to dávalo smysl a pochopil, proč se tak kniha jmenuje. Dokonce bych se nebál říct, že to byla taková catchphrase hlavního hrdiny :D :) . Přečetl jsem hodně knížek, ale u žádné se mi nastalo, že bych tak razantně na ní změnil názor a těšil se na další díl. Takže ji plánuješ vydat někdy do konce roku pokud to bude možné? :) Držím palce ;) btw ten název druhého dílu je Fotka z ultrazvuku? Je ještě zmatenější než u prvního dílu, tak jsem zvědav :D

  • 17.07. 17:06, babička

    Moc Ti děkuji za Tvůj dárek k narozeninám, který jsem si přečetla dvakrát, jak se mi to líbilo. Tak nevím, co bych k tomu více dodala, jelikož celý ten děj, jak je v knize popsán, já znám už několik let a vím, jak těžké to všechno pro Tebe bylo. Knihu jsem moc ráda půjčila a mým sourozencům a kamarádkám a všicni říkají, že se kniha líbí a jsou překvapení, jak jsi aktivní a umělecky nadaný. Akorát má dcera Vendulka mi řekla, jaká je to píčovina, která se nedá číst, ale jak sám moc dobře víš, mluví z ní závist a je naštvaná, žes s ní přetrhal všechny kontakty. Tak se nediv, že tak mluví, ač to není pravda. A to vím proto, že knihu přečetla celou a půjčila ji i své kamarádce. Myslím, že kdyby to byla píčovina, co se nedá číst, že by tu knihu ani nedočetla a nikomu by ji nepůjčovala. Přeji hodně štěstí a těším se na další díl. Vím, že ho máš napsaný už pár let, ale to předělávání Ti asi zabere hodně času, že? Tvá babi.

  • 05.07. 12:19, Marťas

    Kniha se dala číst velmi pěkně! Kdybych měl neomezený čas, asi bych ji přečetl na jeden zátah... Možná by se z toho dal udělat i takovej nějakej filmeček pro teenagery, ale pro větší "úspěch" bych tam klidně přidal určitou dávku fantazie - prostě ten příběh (skutečnej) bych ještě přitvrdil, zdramatizoval... Nicméně jako autobiografie je to každopádně zajímavý a čtivý i takhle. Pokud v době mé dovolené narazím na nějaký uplakaný den, projedu knihu znovu a případně se ještě podělím o další dojmy, přece jen už je to trochu déle, co jsem knihu četl a nepamatuji si vše do detailu.

  • 03.07. 12:03, Libor

    Knihu jsem si nepřečetl jen já, ale i dvě mé kolegyně - nebo spíše jen jedna, neboť ta druhá knihu vůbec nedočetla. Také jsem si přečetl jeden negativní příspěvek hodnocení, s nímž se ztotožňuji. Způsob psaní je asi ten hlavní problém celé knihy, proto to má kolegyně ani nedočetla a i pro mě to bylo místy hodně těžké číst. Vadily mi tam některé slovní obraty a používaná slova, také nedokončené - useknuté části ve vypravování... Mylím, že je stále na čem pracovat. Já osobně bych žádnou další nadstavbu neuskutečňoval. Ten základ na to opravdu není nikterak dobře připravený. Raději bych popřípadě začal úplně něčím novým. Opravdu to působí víc nedozrále než jako vypilované dílo. Jinak Ti fandím a vážím si Tvého úsilí a doufám, že další tvorba bude lepší.

  • 02.07. 21:39, Vladimír

    Jsem rád, že jsem na Tebe a na Tvůj román vůbec narazil. Bylo milé poznat se se spisovatelem a mít od něj knihu přímo z ruky do ruky. Na osobní předání proto nikdy nezapomenu. Ještě teď, když pohlédnu do minulosti, vidím, jak jsi popíjel čaj, někdy uprostřed návštěvy u mě jsi vytáhl svou knihu a já do ní jen nakoukl, abych zjistil, o čem. Pamatuji si, jak mě to hned chytlo a místo toho, abych si s Tebou i nadále povídal, jsem zůstal ležet na posteli s knihou v ruce a četl a četl. Vím, přiznávám, že to nebylo vhodné a omlouvám se Ti, ale na druhou stranu aspoň víš, co Tvá kniha dělá i s dospělým člověkem, ať je to román spíše pro náctileté. Jakmile jsi odjel, nešel jsem spát, dokud jsem knihu nepřečetl, což bylo za "krátkou chvíli". Druhý den jsem ale musel knihu vzít do ruky znovu a opět jsem se začetl. Mě se Tvé dílo moc líbilo - četl jsem ji dvakrát. A doufám, že pokračování bude také tak skvělé.

  • 02.07. 21:32, Honza

    Když jsi mi napsal, že jsi vydal knihu, vzal jsem to jako chloubu stejně orientovaného člověka, který se chce pochlubit tím, co dělá. To byl pro mě ten první impulz ke koupi knihy. Byl jsem rád, že mohu vlastnit knihu napsanou člověkem, kterého znám a bydlí ve stejném městě. Knihu jsem se přečetl, ale bohužel ti nemohu nějak do podrobna rozebrat román. Nejsem žádný odborník. Ale musím podotknout, že napsat tak silný příběh z puberty, muselo zabrat určitě mnoho námahy a síly. Obdivuji vůbec to, žes to dokázal sepsat. A to ještě nemluvím o dlouhé a těžké cestě k vydání románu. Z mého pohledu je kniha dobrá, ale nechtěj nějaký lepší názor, jelikož to téma se mě už dávno netýká a dnešní doba je taky jiná, než ta, kdy jsem chodil do devítky já.

  • 29.06. 18:56, Lukáš

    Knihu jsem přečetl velice rychle a musím říct, že vůbec nebyla špatná. I když to bylo trochu něco jiného, než jsem čekal. Myslel jsem, že to bude šikana kvůli homosexualitě, kterou spolužáci nechtěli přijmout, ale nevadí… počkám si na další díl, který snad už homosexuální bude. Ale samotný příběh jsem i přes to nezavrhnul, neboť to ve mně zanechalo něco k přemýšlení. To proto, že knihu jsem četl v klidu a bez přemýšlení, ale na úplném konci jsem si řekl: „COŽE?!“ Takový závěr jsem nečekal a to je taky správně. Vždyť příběh, u kterého už čtenář hned z prvních řádků ví, jak to skončí, není žádný příběh.

  • 24.06. 21:58, David

    kniha se mi líbila, dobře se četla a rozhodně to nebyla žádná ztráta času ani investovaných peněz :)

  • 18.06. 18:31, Petřík

    Tvou knížku jsem si přečetl a hned poté jsem ji půjčil kamarádce, které se líbí. Já říkám, že to ušlo. Neříkám, že kniha byla špatná, je to čtivé, ale je také vidět, že na sobě musíš ještě zapracovat - Dan Brown ještě nejsi. Ale na prvotinu je to povedené a já se musím ptát, zda už plánuješ něco dalšího nového nebo i pokračování? :) Neboť jediný důvod, proč jsem knize nemohl přijít na chuť, je její téma: První láska a šikana na základce... já už jsem o několik dost let dál a nemohl jsem se s tím ztotonit, ale to není samozřejmě nic proti tobě. Celkem je to kritika spíš pozitivní :)

  • 17.06. 12:39, Barča

    Knihu jsem začala číst večer 5. května a skončila ráno 6. května. Musím říct, že jsem se do toho tak zabrala, že 3/4 knihy jsem měla přečtenou za ten večer a na ráno druhého dne mi zbývala jen čtvrtina, kterou jsem přelouskla během pár minut... Ne proto, že by kniha měla málo stránek, ale proto, že se mi moc líbila. Knihu všem vřele doporučuji!!! Je krásně napsaná, chytlavá, čtivá a autora jenom chválím za jeho super dílo :)

  • 17.06. 10:43, Petra

    Knihu mám síce založenú, ale už aj prečíttanú. samozrejme, že sa páčila a čakáme na pokračovanie!!!!!!!!!!!!!

  • 30.04. 11:56, Jarmilka

    Byla jsem tak zaskocena zaverem, ze uz ted se tak tesim na pokracovani a budu ti drzet palce, at to dotahnes se psanim co nejdal. Kniha je uzasna, libila se mi, i kdyz je pravda, ze jsem spis cekala, ze to bude vic o sikane k tve orientaci. Ale aspon jsem byla prekvapena a ted ji se zatajenym dechem cte ma kolegyne.

  • 13.12. 14:53, paní Přibylová

    Když skončila doba "Rychlých šípů", ustáli jsem "Timura a jeho partu" a smířili se s "Dětmi ze stanice ZOO", přichází všední dny a starosti dnešních TEENEGERŮ. Mnohokrát ani netušíme, na jak tenkém ledě se pohybují a jak jsou zranitelní. Každé přiblížení k jejich duši je cenné, i když mladž autor této knihy vykreslil hrdinny dost povrchně. Vždyť přece všechny problémyy mají hlubší kořeny. Tak se necháme překvapit příště!

  • včera 22:34, Michal

    Kniha je opravdu čtivá a poutavá... jako spisovatel hodnotím knihu vesměs kladně... ovšem najdou se tam složité pasáže, které jsou hůře čitelné... kniha postrádá stálost děje a hudební pasáže jsou spíše přihoršením než přilepšením... ovšem celková lehkost stylu psaní a pointa vše vynahradí... jelikož jde o úvodní dílo autora, tak bych s kritikou počkal déle... Tom se samozřejmě musí vypsat a nabrat zkušenosti s textem... přeji mu mnoho štěstí.

  • 12.11. 19:50, Vojtěch H.

    Kvalitní recenzi naleznete zde: http://jednastaci.blogspot.com/p/recenze.html - odsud jsem ji smazal proto, že zde v komentářích nejdou dělat odstavce, kurzíva nebo ztučnění písma. Děkuji za pochopení. Tom Lery

  • 29.10. 01:49, přítel Karel

    Ahoj Tome :) V první řadě Ti děkuji za Tvé nádherné věnování ručně vepsané do knihy, která je pro mne dárkem k narozeninám. Knihu jsem právě dočetl. První kapitola s názvem Sex ve čtrnácti čtenáře docela povzbudí ve čtení, ale hlavně proto, že neví k čemu se název vztahuje. Skutečný motiv k názvu kapitoly se dozvídá v průběhu děje. Postupně se čtenář v příběhu dozvídá o trablích a šikaně hlavní postavy, a jak se mu s tím žije. V každé třídě se vždy najde někdo, na kom si pubertální školáci vybíjí své komplexy a mají ho za terč. Sám jsem si něčím obdobným prošel s posměškami nad mým příjmením...a můžu jen potvrdit, že to není nic příjemného, ale zase na druhou stranu to člověka do budoucna posílí a dokáže se tomu lépe ubránit. Lásky na základní škole by mohly být tématem sami o sobě. Nezkušení puberťáci do ní skáčí někdy pohlavě, někdy nesměle. Nechci prozrazovat hlavní gró knihy ani jak příběh dopadne, ostatně dá se očekávat, že příběh pokračuje. Mně osobně se nejvíce líbily kapitoly Ludwig van Beethoven, Živá mrtvola a Scénka :D PS:Tome, musíš mi ukázat nějakou fotku, nebo video v tom kostýmu, sice představivost mám, ale vidět to na živo by bylo daleko daleko lepší! Tvůj Karel :)

  • 28.10. 10:24, Mirek B.

    Knížka se mi celkově líbila, jinak bych jí nepřečet za necelých 24 hodin ;-) Moc děkuji za věnování :-

  • 22.10. 17:19, Roman Hantl

    Ahoj Tome. Tak jsem dočetl tvou knihu. Tvůj příběh vypráví příběh kluka ze školních let. Školní léta jsou krásná léta, i když máme na ně rozdílné vzpomínky.Prožíváme první lásky se štěstím i zklamáním. Snažíme se zařadit mezi druhé a ne vždy se nám to daří a už vůbec ne tak, jak bychom si sami přáli. Věz, když sem pročítal řádky tvé knihy, byl jsem tam s tebou a cítil snad všechny pocity, které se dají. Kolikrát jsem se přistihl, že se nahlas hurónsky směji a nebo úzkost, která mi drala slzy do očí. Nechci se pouštět jako laik do rozboru knihy či postav. Ale mne kniha oslovila. Díky tomu, že jsem se s tebou mohl setkat při osobním předání knihy a také při shlédnutí některých tvých video nahrávek písní, které si osobně zpíval, tak jsem si živě vybavoval při čtení tvůj hlas i zpěv a za to sem rád. Díky tomu byl můj zážitek se čtením tvé knihy o to větší. Děkuji ti a přeji další dobré literární počiny na té cestě, které se říká Život. Jistě jich bude víc, vždyť jsi teprve na začátku cesty. :-)

  • 30.09. 15:01, Lenka B.

    Milá Simono, naprosto souhlasím s Lenka Hucek! Nechápu, co tě tak naštvalo!? Simona jako postava z Tomášovy knihy mi byla sympatická. Vůbec mě nenapadlo, že je to kurva a jiné, co jsi psala, takže podle mě bys měla celou žáležitost přehodnotit, Tomášovi se omluvit a být poctěna, že se tebou nechal inspirovat! ;-)

  • 30.09. 12:01, Lenka Hucek Dubinová

    K vytvoření dobrého díla potřebuje člověk inspiraci. Pokud jsou ispirací lidé okolo autora, měli by být spíš potěšeni a opravdu se nad tím trochu povznést. Simčo, vždycky jsi byla rozumná, přece tě to nemohlo naštvat... Simona z knihy byla pro děj potřebná, bez ní už by to nebylo tak dobré. Tak měj radost, že jsi mohla malinko přispět a inspirovat autora a ještě jedna maličkost, kdyby knihy byly přesně jen podle pravdy, nebyly by přece jen nudné? Kde by člověk pak zažíval to příjemné vzrušení, když při čtení prožívá děj skoro stejně, jakoby se děl jemu samotnému. Ráda čtu, protože i v dospělosti můžu utíkat do své fantazie a být na chvíli třeba Martinou z Tomova příběhu, nebo i samotným Tomášem z příběhu (a to i přesto že jsem žena) :))))))) Takže nebuďte upjatí a berte vše s nadhledem :)))

  • 29.09. 17:21, Tom Lery pro Simonu

    Ahoj Simono, nejdřív bych chtěl vědět, zda tento silně zaujatý názor vůči mé osobě mám brát jako objektivní názor čtenářky, nebo ne. Každý, kdo knihu čte, vidí v postavě Simony něco jiného. Je mi líto, že třeba ty ses do mé knihy vžila natolik, že si myslíš, že tam píši o tobě. Je celkem smutné, pokud jsi jediná Simona ve vesnici, ač na školu chodily v té době 4. Ale nechápu jednu věc - jak si můžeš myslet, že píšu o tobě, když to jsou samé lži? Už podle toho by ti mělo dojít, že ta Simona z mého románu asi opravdu nebudeš ty. Jediné, co jsem si z tvého života vypůjčil, byl způsob oslovení k chození a způsob rozchodu (protože to se jen tak nevidí) a také tvůj velmi příjemný specifický hlas, který jsem bral jako chloubu mé postavy a ne jako urážku. Zbytek postavy Simony jsem upravil tak, aby mi zapadl do kontextu a třeba scéna v jídelně, kde tě popisuji jako histerku, jsem sepsal tak, aby více zaujala, pobavila a to proto, že se mi nechtělo ještě v nějaké další kapitole popisovat, jak to skutečně dopadlo... jen jsem celý týden urychlil v jeden den. Co se týče té děvky, asi narážíš na pasáž s tím zamilováním a počtem kluků - protože už je to sedm let starý bříběh, nepamatuji si, co všechno jsme spolu zažili a co jsme si řekli a při psaní jsem narazil na hromadu zajímavých vtipů a já je prostě vpasoval do děje k Simoně. Za brýle se mi klidně posmívej, já jsem za ně rád a dávám jim přednost před čočkami. Co se týče jmen - pokud jsi se nevšimla, téměř všechna jsou změněna. A ještě poslední věc: Nikde není psáno, že úplně všechno je podle skutečné události. Skutečný je pouze můj příběh o šikaně, jak jsem tehdy žil pod nátlakem spolužáků, co to se mnou dělalo, jak jsem se cítil. Je logické, že pasáže, v nichž jsem se nevyskytoval, jsou vymyšlené, neboť jsem u nich nebyl. Skutečná je pouze dějová linie, která tam má asi tu největší roli.

  • 29.09. 17:01, Simona

    nazdar Tomáši, tak jsem si přečetla tu tvojí slavnou knížku. Ty lži, které v ní jsou mě dost naštvali (a myslím, že i více lidí). Když už tedy píšeš knížku o Perštejně mohl si alespoň změnit jména a to i obce. Mám takový dojem, že se mě nikdo nezeptal zda-li může o mě psát v knize! Nechápu jak tyhle tvoje blbáboly mohl vůbec někdo otisknout. Jestli si touhle knížkou léčíš nějaký mindráky tak doufám, že ti to aspoň pomohlo. Zamysli se nad sebou a raději už nic nepiš! Mě si urazil a to píšu jen za sebe myslím, že se najde více lidí, které si urazil těma lživýma blábolama. Udělal si tam ze mě histerku, děvku, žárlivku a já nevím co ještě!!! Proč si tam nenapsal pravdu jak to doopravdy bylo?? jak si mi zpíval? a to ne jenom když jsme šli jednou z hráze, ale i jak si přišel k nám do třídy a zahrál si tam před celou třídou a řekl si že je to pro mě...bože to pro mě byla velká ostuda aby si věděl!! chtěla jsme se tě zeptat ty se mi za něco mstíš?? jinak nechápu proč si tohle napsal..jo a ještě něco ti řeknu to jak si mě v tý knížce ponížil kvůli mýmu "vykloktanýmu" hlasu ti taky jen tak nezapomenu. Promiň,ale já za to nemůžu, že mám takhle blbej hlas chápeš? Tak si si aspoň tohle o tom hlasu mohl odpustit, když už sis neodpustil to lhaní. taky jsem na tebe nikdy nebyla hnusná a neponižovala jsem tě třeba kvůli tomu například že máš brejle taky za to nemůžeš tak se zamysli...tak to je všechno co jsem ti chtěla říct nazdar pane Spisovateli

  • 28.09. 13:27, Soňa Škopová

    Neuvěřitelným příběhem s velmi citovým nábojem úžasně používaným autorem, který přes své zranitelné mládí jako jediný jak ve školním prostředí, tak zážitky mimo školu, obstál jak charakterově, tak zvládnutím úkladů, posměchů od party, samotné Martiny a dalších a částečně i od jeho dlouholeté kamarádky Evy, které příliš důvěřoval. Tomáš se trpělivě snažil znovu získat své místo v partě, ta ho ale vytrvale odmítala, ačkoliv dlouho nevěděl proč. Tomáše od začátku do konce posilovala upřímná láska k Martině hotov k jakýmkoli obětem. Vyvrcholením nepochopení Tomášova bezmezného citu a lásky, kterou Martina odmítla - byl zoufalý pokus o sebevraždu - dokázat Martině, že z lásky k ní je schopen i zemřít. Martina konečně prohlédla a přes zákaz od party se pokouší získat Tomáše zpátky projevy omluv a prosbou o odpuštění. V závěru příběhu ji ale Tomáš připomíná, co tomu řekne parta, že se k němu chce vrátit, ale Martina ho ujišťuje, že ji už parta nezajímá a až teď poznala Tomášovu lásku a přes tolik bolestných ústrků se k ní Tomáš vrátil, a oba věděli, že je to na věky... Děkuji za kouzelný zážitek z tak silného příběhu, ačkoli vyšel z trpkých zkušeností v tak mladém věku neobvyklým.

  • 24.09. 18:00, Lenka Hucek Dubinová

    Ahojky Tome, moc děkuji za krásnou knihu. Díky Tobě jsem se mohla vrátit v čase a na chvíli (aspoň ve své fantazii) být zase s Vámi ve třídě. První stránky mě rozplakaly, protože jsem z nich cítila, jak osamělá musela má nejlepší kamarádka být, ale při hltání dalších a dalších stránek jsem se pobavila i dojala. A to hltání myslím doslova, poněvadž jsem knihu přečetla za odpoledne :)))) Ještě jednou děkuji, přeji hodně štěstí do budoucna a další krásné příběhy. Samozřejmě i nadále na mě pamatuj se svými výtisky

  • 24.09. 12:51, Lenka B.

    Chtěla bych mluvit s těmi chlapci! Nesouhlasím s tím, co píší. Kniha mi nepřijde nepřehledná a nikdy se nemusím vracet o stranu před, abych to pochopila. Nenašla jsem kapitolu která by byla zbytečná.Příběh mě baví a hlavní hrdina ještě víc, proto jsem psala, že tě obduvuji a taky se mi nelíbí, že tě nazívají spratkem a onanistou!

  • 24.09. 00:35, Ivo

    Kniha mne na první straně zaujala ale s přibývajícími stranami zaujetí upadalo. Příběh je celkem snadno čitelný ale přesto jsou místa, kde se čtenář ztrácí a mnohdy se musí vracet o odstavec, či o stranu. Některé pasáže a dokonce i kapitoly v knize neměli co dělat, protože na vývoj děje neměly absolutně žádný vliv a přišly mi zbytečné. Je vidět, že text vychází ze scénáře. Místo filmu bych příběh však viděl tak maximálně v pořadu Bakaláři a mohl by nést název "Ze spratka ještě větším spratkem." Ten "spratek" je právě kámen úrazu celého příběhu, který není ničím zvláštní. Hlavního hrdinu bych označil za egoistického onanistu a krále křiváků. Jediné co ho omlouvá je jeho věk. Vždyť v deváté třídě puberta "mávala" snad s každým z nás.

  • 24.09. 00:30, Milan

    Knihu jsem začal číst s velkým zájmem. Ten ovšem již po několika stránkách opadl. Dílo se čte místy lehce, místy těžce. Do knihy dle mého nepatří "hudební sekvence", které bych chápal ve scénáři, ale ne v románu. Místy je kniha značně nepřehledná a čtenář se musí vrátit o pár stránek zpět, aby pochopil, které postavy se ve vzniklé situaci vůbec nachází. Jinak bych knihu přirovnal dívčímu románu s chlapeckým hlavním hrdinou, což je úžasný nápad. Takových knih mnoho není. Nicméně tento hrdina se dle mého stal největším kamenem úrazu celé knihy, protože je to první hrdina, s kterým jakožto čtenář nesympatizuji a občas se mi i svým chováním silně protiví. Pokud by kniha byla výtvorem žáka základní školy, smekám klobouk a prosím dotyčného, ať píše dál, protože by do toho dospěl. V tomto případě autor buď není dobrý spisovatel nebo ještě nedospěl.

  • 22.09. 10:46, Ája

    Tome, Tvoje knížka se mi moc líbila. U některých pasáží jsem se nasmála a u některých mi bylo smutno. Už se moc těším na další pokračování.

  • 09.09. 11:51, Lenka B.

    Ahoj Tome, musím říct jen DĚKUJI! Když jsi mi knihu věnoval, měla jsem spoustu otázek a odpověděl jsi jen na jednu - "Ano, je to podle skutečné události." A že zbytek odpovědí najdu mezi řádky. Odpovědi na ostatní otázeky jsem se dočetla a můžu ti říct, že tvoje kniha opravdu stojí za to. Rozesmála mě, ale i dojala. U kapitoly Živá mrtvola jsem ani nedýchala. Obdivuju tě za to, jaký si a jak dokážeš bojovat za to, co miluješ. V některých situacích jsem viděla sama sebe, a kdybych tvou kninu přečetla dříve, poučila bych se o tom, jak to všechno zvládnout a nehroutit se z toho. Myslím, že spousta z nás by se měla poučit. Takže ještě jednou děkuju! Opravdu jsem z ní v lihu a řádky se mi drogou staly. Těším se na další díl :-)

  • 09.09. 02:19, Petra

    Je až neuvěřitelné, jak si dokážeš vymýšlet! :-) Ale musím říct, že ta kniha je úžasná. Čtu ji jedním dechem a nemohu se od toho odtrhnout.


přidat komentář
<< úvod